Medicinsk laserterapi

Nu har du mulighed for at blive behandlet med medicinsk laser hos Clinicrelease. Da jeg har stor erfaring med behandling af patienter med Kranio-sakralterapi, finder jeg hurtigt ud af om medicinsk laserterapi er den rette behandling for dig.

Hvad kan medicinsk laserterapi hjælpe med?

Immunsystemet: Kan forstærkes således at forskellige sygdomstilstande lindres, fx astma og allergier.

Reumatisk besvær: Smerte som såvel betændelsestilstande påvirkes positivt af laserbehandling.

Smerter og spændinger: I fx ryg, nakke, skulder og knæ, lindres med laveffekt laser, ligesom migræne og andre hovedpinesymptomer.

Heling af idrætsskader: Tennisalbue/arm, hælspore, forstuvninger og benbrud mm fremskyndes af laser.

Orale lidelser: Der er store erfaringer med behandling mod betændelsestilstande, isninger, løse tænder og mundtørhed (Sjøgrens syndrom).

Andre problemer: som med fordel kan behandles, er bihule og pandehulebetændelse, mellemørebetændelse, akne, herpes, virus på balancenerven og dårlig blodcirkulation.

Hvad er medicinsk laser?

Med en lav hertzfrekvens, går laseren med sit rene lys helt ind i cellekernen og opbygger immunforsvaret. Ved en lidt højere hertz, bekæmper lyset betændelse, inflammation, kroniske sygdomme og smerter. Laserterapi aktiverer kroppens egen helingsproces. Behandlingen er helt smertefri- dog kan kroppen reagere bagefter, ved at få smerter- dette er helt naturligt, når bla. affaldsstoffer renses ud.

Virker det?

Der er lavet over 6500 undersøgelser om effekten af laser. Både på kort og på lang sigt. Resultaterne er publiceret i forskellige videnskabelige tidsskrifter.

Herunder er den største undersøgelse beskrevet:

Et stort japansk laserstudie viser, at gode effekter af behandlingen, kan opretholdes på næsten 4 ud af 5 patienter. Man fulgte 3653 færdigbehandlede patienter i 46 måneder for at kortlægge langtidseffekten.

De smertetilstande som blev behandlet var bl.a muskelsmerter, hekseskud, neuralagi, tennisarm, Ischias og reumatiske smerter (gigt). Efter de 46 måneder var 83 % af patienterne helt raske eller meget bedre, 14 % lidt bedre og 3 % uforandret.

Kilde: Chiyuki Sherito, Keiichi Onop og Toshio Oshiro: Retrispective study of diode laser therapy for pain attenuation in 3653 patients. Lasertherapy vol.1 no. 1 1989.

Er det farligt?

Der er ikke fundet risici ved laserbehandlinger.

Book en tid

ClinicRelease

Betina Bundgaard

Fællesvej 16

Frederikssund

E-mail: clinicrelease@gmail.com

A.L.T: 500 kr.  (45 min)

Kranio-sakralterapi og healing: 600 kr.

(45 min)

Laserterapi: 350 kr. (30 min)